please tell me what is taking place

woho lön imorgon! och jag får en fin lön. fan vad skönt. dock har de inte fixat det jag ska få retroaktivt från maj, men min chef skulle ordna det så det betalas ut nästa onsdag.

annars har det varit dåligt med uppdateringar, jag vet. men jag har faktiskt jobbat. och det har varit så skönt. egentligen älskar jag itt jobb. jag älskar att höra "åh gud tack så mycket emelie. du ÄR en ängel" när jag har hjälpt någon som behöver någonting jättemycket. sen finns det ju självklart andra bitar som bidrar till att man ibland verkligen hatar och föraktar jobbet, men så är det väl för alla right? kan inte finns nån som älskar sitt jobb hela tiden.

idag har en snubbe varit här och tittat på våran ugn för den har krånglat och inte blivit varm etc. anyways, han drog fram spisen och började kolla där back och sen vrida på de dära "rattarna" ni vet där man ställer in grader och över-,under-,snabbvärme etc. sen pillar han lite till medan jag städar lite. när jag kommer tillbaka informerar mig om att tydligen så har de här "rattarna" suttit fel, och det är därför det aldrig blivit varmt. dvs, "ratten" där man ställer in graderna, har suttit där man egentligen ska ställa in över-,under-,snabbvärme, och vice versa på den knappen. vem fan har ändrat det liksom? våran ugn har ju varit helknasig sen vi flyttade in i princip, så jag antar att det måste vara han som bodde här innan oss? fett skumt iallafal, och det förklarar ju då att det tog 2 timmar för en sockerkaka att bli klar och hur den bara fick färg på ovansidan (100 grader, och enbart övervärme inställt). hur det kan bli!

hann ner på gymmet också, fan så skönt det var. dock glömde jag vattenflaska så jag vågade inte pumpa för mycket på varken crossen eller löpbandet. jag måste ha vatten, annars svimmar jag. men det var skönt som fan iallafall. dock blev jag lite irriterad för på F&S här i stan är tjejernas omklädningsrum uppdelat i två rum, och nu har de tydligen stängt av det ena omklädningsrummet ända till mitten på augusti, vilket betyder att alla vi tjejer som tränar måste dela på ett omklädningsrum som kasnke är 20 kvm stort (typ). när jag kom ner idag, fick jag klämma in mig mellan två andra medan jag bytte om, och det stod andra och väntade på att få byta om när jag gjorde det. de vågade inte klämma in sig. så nu gäller det tydligen att verkligem tajma in när man går ner och tränar

anyways. nu ska jag lägga mig och mysa i soffan med katterna!

xoxo

em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0